2011 m. lapkričio 3 d., ketvirtadienis

Barbekiu padažas

O buvo taip. Kaip ir kiekvieną dieną buvau atsivertus Skonių blogą, tuo tarpu draugas atsivertė skyrelį kiauliena, dūrė pirštu į šonkauliukus ir sako - Kodėl tu man tokių nepagamini? Na nepagaminu, vadinas reikia pagaminti. Aš juk labiau mėgėja ką nors saldaus, įdomaus pagaminti, o tie kasdieniai kotletukai, kiauliena manes neypatingai vilioja, nors gaminu kasdien ir tikrai moku, nėra taip, kad vien saldumynais visus maitinčiau ;)) Taigi teko imtis gaminti barbekiu padažą šonkauliukams, ir šioje vietoje labai norėčiau padėkoti Segebutei, už šį nuostabų atradimą! Turiu pripažinti, visiškai nesitikėjau tokio puikaus padažo skonio :) Dedu jį į blogą, nes recepto pamesti visiškai nenorėčiau, nes gaminsiu gaminsiu ir dar tikrai gaminsiu, ypač dėl to jog jį šaldytuve ir 4 mėn galima saugoti! :)



Taigi pamodifikavus pagal skonio receptorius man gavosi taip:

Reikės:

1 v. š. cukraus
1/4 st. 5% acto
papildomai 1 a. š. cukraus
1/4 st. aliejaus
1 didelis svogūnas
2 a. š. druskos
2-3 a.š. prieskonių mišinio (jį sudaro lygiom dalim: bazilikas, mėta, lauro lapai, kvapnusis mairūnas, čiobrelis, kalendra, šafranas, juodieji pipirai, raudonieji aštrūs pipirai, raudonoji paprika, ciberžolė)
1 a. š. maltų juodųjų pipirų
1 a. š. maltų čili pipirų
žiubsnelis malto cinamono
150 ml pomidorų pastos praskiestos 1/2 stiklinės vandens
3 didelės skiltelės česnako
1 v. š. garstyčių grūdeliais
1 stiklinė sultinio 

Paruošimas:
Pirmiausia reikia pasigaminti acto ir cukraus mišinį padažui. Į švarią, sausą keptuvę berkite cukrų, kaitinkite jį kol ištirps ir gražiai paruduos, tuomet nukelkite nuo ugnies ir supilkite actą, cukrus atšoks nuo keptuvės ir ištirps acte. Gautą mišinį supilkite į dubenėlį, keptuve švariai nuplaukite ir statykite vėl ant ugnies. Beje, originaliame recepte prašoma 1/2 stiklinės acto, ir 2 v.š cukraus, bet mūsų šeima acto nelabai mėgsta ir naudoja, todėl aš sumažinau proporciją per pus. O viso į padažą įpyliau 2 v. š. šio mišinio, ir papildomai 1 a. š. cukraus. Taigi galite padažo gaminimo eigoje, kuomet pilsite paruoštą mišinį, ragauti padažą, kol atrodys jog acto mišinio pakanka. 
Pagaminus acto mišinį pradedam padažo gamybą. Į įkaitintą keptuvę pilam aliejų, dedam labai smulkiai supjaustytą svogūną ir apkepinam iki auksinės spalvos. Tuomet beriam visus sausus prieskonius, kurių prašo  receptas, tame tarpe ir druską. Viską dar minutėle apkepiname. Tuomet dedame pomidorų pastos ir vandens mišinį, pakepiname, kol padažas paruduos, įmaišome česnaką, garstyčias, sultinį ir viską verdam dar 5-10 min .Tuomet į jau baigianį kepti padažą supilam acto ir cukraus mišinį, tačiau siulyčiau pilti ir ragauti, kol padažas taps jums patinkančio skonio, papildomai galite įdėti šaukšelį cukraus, jei nesupilsite viso acto mišinio, o cukraus trūks.
Taigi paruoštas padažas naudojamas iš karto arba supilamas į sterilizuotus stiklainiukus ir laikomas šaldytuve apie 4 mėn. Kadangi, mano variante mažiau acto nei originale, aš stiklainiukus sterilizavau, tačiau jei naudosite 1/2 st. acto tai stiklainiukų galite ir nesterilizuoti, tiesiog statyti į šaldytuvą.

Na, o pats padažas tinka kaip marinatas įvariems mėsos patiekalams, tiesiog pamarinuokite 30 min 1 kg mėsos 5 v.š. ar daugiau barbekiu padažo ir dėkite kepti. 



Skanaus!



4 komentarai:

  1. Labai graži ir skani pirmoji nuotrauka :) O jau mano džiaugsmas tavo rezultatais... begalinis :)))
    Aš cukrų karamelizuoju (kepu iki rudumo) ne tik dėl spalvos, bet dėl karstelėjusio skonio, taip labai tinkančio kiaulienai. Tas pats su pomidorų pasta - jos neskiedžiu vandeniu. Keptuvėje praskiriu duobutę ir ten sudėjusi tirštą pomidorų pastą ją kepinu vis maišydama, kad karamelizuotųsi ir paruduotų, tada sumaišau su likusiu padažu keptuvėje. Reiks man savo aprašymą patikslinti.
    Beje, aš žymiai taupiau naudoju barbekiu padažą - teptuku aptepu šonkaulius, tad man acto aštrumas netrukdo.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Segebute, kitą kartą gaminant pamėginsiu neskiesti pastos, bet jau gaminau 2 kartus tad labai patiko mano surašytas būdas, o padažas toks skanus, kad aš jį nuvarvinus ir išdeliojus skardoje mėsą, su šaukštu dar sudedu visą kas lieka ant viršaus, kad geriau jaustusi :))Mėginau pirmą kartą supilti visą actą, nesupilus ir pusės jau pasidarė nelabai skanu, tiesiog actas ne mano skonio receptoriams :))) Dar kartą labai ačiū už receptą, jau 4 dienas iš eilės taip ir kepu mėsą, kol kam nors nusibos ;D

    AtsakytiPanaikinti
  3. as noriu valgyt!!! Mesa yra mano siplnybe :(( nerealiai skaniai atrodo, tysta seiles.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Nu va atspėjau, kad išalkus ;D Tai pasigamink visiškai paprasta, ir kas svarbiausia užtenka padažo bent 3 kartam ;))

    AtsakytiPanaikinti