2013 m. sausio 30 d., trečiadienis

Įdaryta lydeka


Ne desertai šiame bloge lankosi labai retai, o Soviet Union style receptai lankosi dar rečiau. Tačiau karts nuo karto, ypač kai yra laisvo laiko, man užplaukia išmėginti kažką niekada nemėginto. Tiesą sakant žuvis man nėra svetimas dalykas nuo pat vaikystės. Aš moku žvejoti, man negaila mirštančių žuvyčių, o dažniau ir atvirkščiai visi juokias, kai ištraukus iš vandens lydį skubu jam vožtelt per makaulę, kad neiššoktų iš valties. Šį kartą nustebusi lydeka žiūri savo spanguoline akim tiesiai į Jus.


Reikės:

apie 2-2,5 kg lydekos
4 riekelių mielinio batono
~250 ml pieno
1 kiaušinio
1 didelės morkos
1 didelio svogūno
druskos
juodųjų pipirų
kvapniųjų pipirų
malto muskato

Paruošimas:

Lydeką nuskusti, dėti ją ant didelės lentos, įpjauti odą ratu ties ta vieta kur baigiasi galva. Tuomet atsargiai kaip rankovę reikia nuimti visą žuvies odą. T.y. peilio pagalba pjauname odą nuo mėsos ir po truputi nurenginėjame lydeką. Pasistenkite neįpjauti odos ir nepridaryti joje skylių, o odą nuimti taip, kad ant jos neliktų daug mėsos. Ties uodega odos nenuiminėti ir toje vietoje kaulą nupjauti. Taip gausis tokia žuvies rankovė su gale kyšančia uodega. Šioje vietoje aš užsimoviau žuvies odą ant rankos ir vizginau uodegą. Tarkim aš tikrinau, ar nėra skylių odoje. Jeigu įpjovėte odą, toje vietoje teks susiūti. Aš siūti nemoku, todėl labai stengiaus neįpjauti. Nuimtą odą atidedame į šalį. Nuo likusios mėsos atskiriame visas žarnas, iš galvos išimam žiaunas ir atidedam galvą į šoną. Likusią mėsą praplauname. Tada pats sunkiausias etapas - taip atskirti odą nebuvo sunkiausias etapas. Visą mėsą reikia iškaulinti, su peiliu pjauti, tada rankom tikrinti ar nėra kaulų, taip iškaulinti visą žuvies mėsą. Žuvies filė labai minkšta, todėl nors kiti sako reikia malti, aš tiesiog sukapojau su peiliu iki vientisos masės. Taigi paruoštą mėsą dedame į dubenį ir atidedame į šalį. Puode pašildome pieną, suberiame batoną, viską išmaigome iki vientisos masės ir atvėsinam iki kambario temperatūros. Tuomet smulkiai supjaustome morkas ir svogūną ir viską pakepam keptuvėje. Aš iškepus dar šiek tiek sutryniau blenderiu. Morkų ir svogūnų masę taip pat atvėsinkite iki kambario temperatūros. Taigi maišome įdarą - į dubenį dedam pieno ir batono masę, morkų ir svogūnų masę, sukapotą žuvį, mušam kiaušinį, sudedam visus prieskonius ir druskos tiek, kad jaustųsi sūrumas. Viską gerai išmaišome. Imame žuvies odą ir į ją kemšame įdarą, viską gerai prikemšam, kad neliktų oro tarpų. Prikimšus galvą dėti ten kur biologiškai ji ir buvo, tiesiog užmaukite odos galą ant galvos. Nors sako reikia siūti aš siūti nemoku, o ir nelabai buvo ten ką prie ko siūti. Taigi turime paruoštą lydekaitę. Imame kepimo skardą, ištriname ją aliejumi, dedame lydeką, ištriname aliejumi ir lydeką. Tuomet pasmaigstom jos odoje daug daug skylučių, pradžioje su adata, vėliau pakepus apie 10 min su kokiu nors didesniu daiktu  - aš pasmaigsčiau su temperatūros matuokliu. To reikia tam, kad oda nesutrūktu. Mano šiek tiek įtrūko toje pusėje, kur patingėjau pridaryt skylučių. Taigi taip paruoštą žuvį dedame į iki 170 laipsnių įkaitintą orkaitę ir kepam valandą. Mano bent jau buvo iškepus po valandos.


Skanaus! 

Šaltinis: čia


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą