2013 m. sausio 23 d., trečiadienis

Cinamoninės bandelės su moliūgų tyre

Vis gi akylesni blogo lankytojai turėjo pastebėti, kad iki šiol buvau įkėlus 39 desertų įrašus, ir tarp tų įrašų nėra nei vieno bandelių recepto. Kodėl? Visą dieną mane kankino šitas egzistencinis klausimas, kodėl aš kepu tiek daug tortų ir pyragų ir net keksiukų, bet niekada nekepu bandelių? Na vienas iš galimų atsakymų tas, kad aš jas retai valgau. Bet čia kažkas daugiau. Bandelės turbūt nėra mano stichija. Man labiau patinka šokoladas ir tortai, papuošimai, kažkas įdomesnio ir nematyto, receptai kur galima ,,pažaisti''. O kas nematė cinamoninių bandelių? Visi jas matė, ragavo. Ir kas antras greičiausiai moka išsikepti. Štai kodėl į mano virtuvę taip retai užklysta bandelės. Čia kaip kokie kotletai, sriuba su makaronais, kiti dalykai kurie į mano blogą neužklysta, nes aš preziumuoju, kad visi žino kaip tai pasigaminti, visi matė ir ragavo. Tačiau šį kartą išimtis iš taisyklės, nes ir pati taisyklė su išimtimi. Nežinau kaip jūs, bet aš nebuvau ragavus cinamoninių bandelių į kurių tešlą įeina moliūgų tyrė. Ką ta tyrė duoda? Spalvą! Bandelės ryškiai geltonos, minkštos, o moliūgų skonio nesijaučia. Gerai tai ar blogai? Priklauso nuo to mėgstat moliūgą ar nelabai, nes mūsų virtuvėje tik įsmeigus peilį į moliūgą iš visų pusių pasigirsta klausimas - ir ką čia su šituo dabar darysi? Kadangi moliūgų mėgėjų pas mane kaip supratot nedaug, šiandien eksperimentas - ar kas atspės, kad bandelių tešloj yra moliūgo?




Reikės:

Tešlai:

1 pakelio sausų mielių
1/4 st. šilto vandens
1 a.š cukraus
1/2 st. moliūgų tyrės
1/4 st. riebios grietinėlės
žiupsnelis druskos
1 kiaušinis
1/4 st. tirpinto sviesto
1/4 st. cukraus
1 a.š. vanilinio cukraus
4 1/4 st. miltų

Įdarui:

5 v. š. tirpinto sviesto
3/4 st. rudo cukraus
1/4 st. balto cukraus
2 v. š. cinamono

Sviesto formai patepti
Aliejaus dubeniui patepti

Paruošimas:

Į  dubenį suberti mieles, užpilti šiltu vandeniu, įdėti šaukštelį cukraus ir viską išmaišius palikti mieles pabrinkti apie 10 min. Tuomet pilti moliūgų tyrę, grietinėlę, sviestą, cukrų, druską, vanilini cukrų, mušti kiaušinį, viską išmaišyti. Berti miltus, pradžioje maišyti vėliau minkyti. Tešlą išminkyti iki vienalytės elastingos masės ir patepus dubenį bei pačią tešlą šlakeliu aliejaus palikti kilti apie 1-1 1/2 h. Kol tešla kyla sumaišyti indelyje dviejų spalvų cukrų ir cinamoną. Išlydyti sviestą. Tešlai pakilus dėti ją ant miltuoto paviršiaus, ir iškočioti apie 0,5 cm storio stačiakampį. Tešlą išskyrus kraštus aptepti sviestu, ant sviestu išteptos tešlos tolygiai suberti paruoštą cukraus ir cinamono mišinį. Viską atsargiai suvynioti į ritinį. Tuomet supjaustyti skersai į apie 16 dalių ir dėti bandeles į sviestu gerai išteptą formą, paliekant šiokius tokius tarpus. Sudėjus visas bandeles dar kartą kildinti apie 45 min. Tuomet pašauti į iki 175 laipsnių įkaitintą orkaitę ir kepti apie 30 min.

Skanaus!




Šaltinis: čia

2 komentarai:

  1. Kazkoks pazistamas jausmas - nevalgau mieliniu bandeliu, todel ir nekepu... man sitas "nevalgau" galiausiai peraugo i pamiseliska meile mieliniams kepiniams:)), ar tik ir tau taip netutiks?:) O bandeles labai skaniai atrodo!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš pamenu prieš kiekvienas didžiąsias šventes močiutė kepdavo mielines bandeles iš kokius 5 kartus didesnio produktų kiekio nei nurodyta mano recepte, nujaučiu tai ir bus priežastis, kodėl mielinės bandelės diskriminuojamos mano virtuvėje :D To negaliu pasakyt apie spurgytes ir sluoksniuotos tešlos pyragaičius ;))

      Panaikinti