2011 m. spalio 5 d., trečiadienis

Datulių ir graikinių riešutų duona

Tegu nesupyksta rudens mėgėjai, tačiau aš negaliu pakęst rudens. Net nors ir visų mano brangių žmonių (mamos, tėčio, draugo ir žinoma mano pačios) gimtadieniai rudenį, ir turiu net 4 progas švęsti, aš vistiek nekenčiu rudens.  Ir tie šnarantys po kojom lapai tik primena, jog tuoj viskas nušals, visi mano prieskoniai nušals, ir ateis dar baisesnis ir šaltesnis metų laikas - žiema. Na matyt jau suprantot, kad man jokie metų laikai išskyrus vasarą neegzistuoja. Taigi šiandien jokio rudens, jokių pageltusių lapų, tik žalia žolytė ir skani, jauki be galo kaip pati vasara duona. (Ir tik nesakykit, kad duona nebūna jauki, arba vasara skani). :)

Kažkada neseniai sakiau, jog muskavado cukrus man kaip datulės su graikiniais riešutais, arba kaip muskato riešutas, tas pirmas jausmas, kai paragauji ir atrodo sutraukia visus skonio receptorius. Ar kaip čia tai pavadint. Na gal supratot. Tai štai, atsiminiau duonos receptuką su datulėm ir graikiniais riešutais bei ruduoju cukrumi. Ir žinoma juk išsikepiau, labai skani duona tikrai. Išvirtas sirupas labai  primena kalėdinių sausainukų pagrindą (medus, klevų sirupas, sviestas, prieskoniai meduoliukams). Taigi jei jum tas aromatas taip pat patinka kaip ir man, nedvejokit ir kepkit! :)


Reikės:

240 g. džiovintų datulių be kauliukų
310 ml. vandens
100 g. rudojo cukraus (aš naudojau rudąjį muskavado cukrų)
80 g. sviesto
tirpinto sviesto skardai patepti
300 g. miltų
3 a. š. kepimo miltelių
1/2 a. š. druskos
1 1/2 a. š. prieskonių mišinio (cinamonas, imbierai, gvazdikėliai, vanilė)
2 kiaušiniai
100 g. graikinių riešutų

Paruošimas:

Datules supjaustom nedideliais kubeliais, beriam į puodą kuriame virsime. Ten pat supilame vandenį, cukrų, sudedame sviestą. Viską užverdame ir dar 2 min paverdame atidengtame puode. Išvirus nuimame nuo ugnies ir supilame į kitą indą. Atvėsiname 20 min. Tuomet įmušame 2 lengvai paplaktus kiaušinius. 
Dabar įkaitiname orkaitę iki 170 laipsnių. Sviestu ištepame kepimo skardą (9,5 cm. x 19,5 cm.)
Kitame dubenyje įsijojame miltus, beriame kepimo miltelius, prieskonius, druską. Viską išmaišom. Į miltus supilam skystąją masę. Viską išmaišom mediniu šaukštu. Suberiam pasmulkintus graikinius riešutus ir dar kartą išmaišom. Suverčiam į kepimo formą ir kepam apie 50 min. arba kol įsmeigus pagaliuką niekas prie jo nebelips. Atvėsinkite ir ragaukite.

Skanaus!

Šaltinis: Virtuvė nuo...iki... Nr.9(28)

Na ir dar...rudens nuotaikai praskaidrinti

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą