2013 m. rugpjūčio 27 d., antradienis

Tortas ,,Raffaello''

Na ką gi, vis gi tortas. Apie tortus visada turiu šiokių tokių pastebėjimų. Šį kartą apie baltus tortus. Na žinot vanilinis biskvitas su baltu kremu. Ar jie jum nėra visi kažkokie vienodi? Nes kiek aš jų bekepu, atrodo skiriasi tik pavadinimas. Visu pirma baltuose biskvituose man visada jaučiasi tas kiaušinio prieskonis, kuris pasinaikina tik jį sulaisčius tikrai ryškiu sirupu. Bet kiek gi tų baltų tortų su ryškiu sirupu, nebent Tiramisu. Tą ataskonį taip pat panaikina vaisinis sluoksnis, ryškaus skonio uogos ar vaisiai užgožia biskvitą ir viskas būna gerai. Bet būna ir tokių tortų kur niekas nieko neužgožia. Tarkim šis. Raffaello bloguose buvo išgirtas dar tais laikais, kai nebuvo manojo blogo, bet aš vis delsiau delsiau...dėl tos pačios priežasties - nes paprasti balti tortai ne man. Bet pagalvojau, kad Raffaello juk mėgstu. O štai kokoso pakęst negaliu, todėl žinojau, kad jo kreme tikrai nebus. Vis gi nusprendžiau, kad reikia išmėginti, ir ką galiu pasakyti. Visiems, kam patinka lengvi tortukai šis taip pat patiks. O kam patinka sunkūs šokoladu persisunkę tortai, tam šis tortas bus paprastas eilinis baltas tortas. Kaip man. Man atrodo baltų tortų dar šitam bloge ilgai nebus. Ne todėl, kad jie neskanūs, o todėl, kad jie nuobodžiai vienodi. Na, o jei žinote tokį, kuris būdamas baltas gali nustelbti net šokoladinį tortą, prašau pasidalinkite receptu!

P.s. ir papuošimas šį kartą kaip iš baudžiavos laikų. Tiesiog šiandiena mano fantazija buvo kažkur pradingus, ji dažnai pradingsta, kai prieš akis pamato baltą tortą. 


Reikės (23 cm apvali forma): 

Biskvitui:

5 didelių kiaušinių
200 g. cukraus
1 a. š. vanilinio cukraus
65 g. aliejaus
230 g. miltų
12 g. kepimo miltelių

Kremui:

Skardinės saldinto kondensuoto pieno
200 g. minkšto sviesto
450 g. plakamosios grietinėlės
50 g. kokosų drožlių

Sulaistymui:

1 citrinos sulčių
200 ml vandens
2 a. š. cukraus


Paruošimas:

Biskvitui kiaušinius su cukrum ir vaniliniu cukrum plakti kol masė padvigubės (apie 7 min), tuomet plona srovele toliau plakant supilti aliejų. Miltus ir kepimo miltelius persijoti ir per du kartus su mentele įmaišyti į kiaušinių masę. Tešlą sukrėsti į formą ir kepti iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje kol iškeps. Tikrini pagaliuku.

Apie kremą aš turiu savo nuomonę. Visur visuomet rašo kambario temperatūros sviestą suplaksti su (kažkuo) iš esmės, man šita teorija tinka tik tuomet, kai į sviestą įplakamas kiaušinių kremas. Visais kitais atvejais, aš imu sviestą iš šaldytuvo ir jį paplakus įplaku kondensuotą pieną. Todėl, kad kremas tuomet būna ne toks ištižęs koks būtų jeigu viskas būtų kambario temperatūros. Na žodžiu į kokį tik norit šaltą ar kambario temperatūros sviestą, jį išplakus po truputi įplakam kondensuotą pieną. Tuomet kitame dubenyje suplakam grietinėlę ir ją įmaišom į sviestinę masę. 

Sulaistymui sumaišom visus produktus tarpusavyje.

Surinkimas:

Biskvitą pjaunam į 4 dalis, imame pirmąjį lakštą, sulaistome sirupu, dedame 1/4 kremo, ant viršaus dedame antrąjį biskvitą ir darome tą patį ką su pirmuoju. Taigi sudėjus visus biskvitus gražiai aptepame torto šonus ir viršų bei viską išlyginame. Palaikome tortą šaldytuve, kad šiek tiek sutvirtėtų.

Skanaus!

Šaltinis: čia


4 komentarai:

  1. Mums jis labai patiko. Spalva nerūpėjo :)

    Kaip suprantu, baudžiavos laikais visi vaikščiojo su karūnom, nes man šis tortas būtent ją primena :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kitiems ragavusiems irgi patiko, o man nei blogas nei geras, tiesiog niekuo neypatingas :) Baudžiavą man primena tortų puošimas riešutais ir drožlėm, tada apima toks jausmas, kad daugiau tikrai nebuvo kuo papuošt :D O karūną ir man primena, nors visai neturėjo atrodyti kaip karūna ;))

      Panaikinti
  2. Tortas tikrai labai skanus, jau n kartų darytas :D tik keista, nes man kaip tik visi šokoladiniai tortai daug maž vienodi. Bet va kur baltas biskvitas, tai ten iškarto akys krypsta :) ot kokie skoniai skirtingi :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Iš tikrųjų, nes man visi šokoladiniai tortai skirtingi :D Taigi kiek žmonių, tiek skirtingų skonių ;)) Aš tai gavau komplimentą - kaip skanu, kaip iš parduotuvės. Suprask, jeigu gaminta namie, tai tortas turi atrodyt kaip karvės blynas :D

      Panaikinti